۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

جایی برای زندگی

نرگس کلهر در جشنواره فیلم‌های حقوق بشری نورنبرگ حضور یافت و در آن بخش خاصی به فیلم‌هایی در رابطه با ایران و نقض حقوق بشر در این کشور اختصاص داشت، با فیلم دارخیش (Rake) با موضوع شکنجه شرکت کرد. در این فیلم که برداشت آزادی از یک رمان فرانتس کافکا است، دستگاه شکنجه‌ای به نام خیش دیده می‌شود که با آن گناه زندانیان بر روی بدن آنان حک می‌شود. این دستگاه،آن طور که منتقدان نوشته‌اند نماد یک بربریت تمامیت گراست که در دیگر آزاری و خودآزاری دیکتاتور ادامه پیدا می‌کند و بعد از اتمام این جشنواره خبر بازداشت وی قوت گرفت او که نمیخواست به سرنوشت امین روح الامینی ها و نداها و سهراب ها دچار شود با کمک پدرش از مهلکه گریخت.
بعد از این اتفاقات مهدی کلهر در اقدامی جالب این جریان را نشانه آزادی در جمهوری اسلامی دانست که افراد مختلف قادر به تعیین سرنوشت خویش هستند.
پناهنده شدن نرگس کلهر به آلمان سروصدای زیادی در محافل سیاسی جامعه به راه انداخته است و همه و همه در صدد آن بر امده اند که او را فریب خورده غرب و گمراه بنمامند اما با کمی تامل و تفکر میتوان این حرکت او را نشان از هوش و ذکاوت پدرش دانست.مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد است و دستی هم بر قلم دارد و چندی پیش کتابی از او به چاپ رسید به عنوان نامه ای به فرزندم درباره آزادی کتابی که در کمتر از یک ماه مجوز چاپ و فروش گرفت!!
مهدی کلهر که وضع مملکت را خیلی خوب و از نزدیک لمس میکند مقدمات پناهندگی دخترش را فراهم کرد و فیلمسازی هم بهانه خوبی برای خروج بود و پس گذشت تمام این اوضاع و سفت شدن جای فرزندش،خود را بی اطلاع و دخترش را فریب خورده بنامد(همچون محسن رضایی)
اما مادر نرگس که از مهدی کلهر به دلیل همکاری او با دولت احمدی نژاد ناخرسند بوده، در سالهای گذشته از وی جدا شده در مصاحبه ای از حرکت دخترش دفاع کرد و او را گمراه و فریب خورده نداست.
نمیدانم مزدوران رژیم دیکتاتوری اسلامی تا کی میخواهند مردم را احمق فرض کنند و همه اتفاقات بر خلاف میل خود را به غرب و بی بی سی و دشمنان خارجی ربط دهند؟در حالی که حنای آنان نزد مردم فهیم ایران خیلی وقت است که رنگی ندارد.
در این پاییز زرد همچنان سبز باشید

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

مرگ بر دیکتاتور مرگ بر ظالم

سلیمان رضایی گفت...

سلام و تحیت خدمت جناب سینراد عزیز.
بنده بالاخره از سفری طولانی بازگشتم و خدمتتان هستم.

خوب اینها به نظرم از الطاف پروردگار است که هر از چند گاهی آبروی ظالمان را بی حد و حصر بر زمین می ریزد چه اینکه حکومتی که در گرویش رضای مردم نباشد بی شک رضای خداوند متعال را هم در پی ندارد.

به روزم.
مستدام باشید.

بچه آبادان گفت...

سلام
موفق باشيد.

ناشناس گفت...

سلام. ممنون که به طنزیات ما سر میزنی الساعه با طنز جدید بروزم یعنی هر روز هم اپ میکنیم بیا پیش ما
در باب مطلبت هم دم از این شگفت انگیزان بری میرسد خارجی و داخلی میرسد!! رضا رئیسی

reza گفت...

سلام خسته نباشید. نقش توابین در زندان در سالهای 60 تا 63 چه بوده؟

reza گفت...

سلام. تجاوز به زنان در زندان زمان بازجويي زير شکنجه.

reza گفت...

سلام خسته نباشيد . وزارت خارجه اسرائیل می گوید سلطانیه نماينده ايران در سازمان انژي اتمي در وين با همتای اسرائیلی خود گفتگو کرده است

تهران خبر دیدار با یک مقام اسرائیلی در قاهره را تکذیب کرد؟

نگاهي هم کنيم به قتل هاي زنجيره اي . پاييز 77

نیما گفت...

سلام ارجمندم

و با آرزوی بهروزی انسان

ashofteh گفت...

ta zamani ke bish az nimi az mardome ma hanooz mipazirand.. va roshan nashodeh and.
mardom ma hanoz be roohanion pol midahand va daste anha ra niz miboosand

سلیمان رضایی گفت...

سلام علیکم.
ظطاهرا وبلاگتان فیلتر است بنده با فیلترشکن آمدم.

نیما گفت...

خوشحال باش که فیلتر شدی.
حرف هایت بسیار موثر بوده است.

ali گفت...

سلام. بی بی سی و صدای امریکا منفي هستند براي جامعه ما يا مثبت؟

نیما گفت...

سلام سینراد جان
آپ هستم . حتما تشریف بیاورید.
فدایت!